Creare magazin online: 9 elemente ale unui business plan de succes

Când ideea de creare magazin online s-a sedimentat bine acolo în minte, e momentul să începi. Chiar dacă poate nu ai nevoie un plan de afaceri, sau lucrurile merg foarte bine până acum, nu strică niciodată să ai un plan de rezervă în orice situație și sunt numeroase motive pentru care ar fi bine să concepi unul chiar acum. 

De exemplu, să spunem că ești la început de drum. Un plan de afaceri îți poate oferi o imagine de ansamblu a ceea ce urmează și te poate ajuta să organizezi o strategie pentru creșterea afacerii.

Să zicem că ești în acest domeniu de 3 ani și simți că te plafonezi sau mergi mai mult în jos decât în sus, cumva nu reușești să treci de un anumit nivel. Un plan de afaceri îți poate oferi o gură de aer proaspăt și o nouă viziune. Această nouă viziune vine cu noi soluții în ceea ce privește dinamica echipei, persectivele afacerii, modalități de promovare sau grup țintă.

În fine, ideea e că în orice situație un plan de afaceri îți poate aduce doar de câștigat și nici nu e atât de greu de făcut. Tocmai pentru a îți ușura treaba, ne-am gândit să îți oferim câteva idei despre ce ar fi bine să conțină planul tău de afaceri. Am pregătit 9 puncte esențiale și mai jos vei găsi un link care te va direcționa spre un site ce conține șabloane pentru fiecare categorie de produse sau servicii care te va ajuta să vizualizezi cum va arăta viitorul tău plan.

Rezumat - Cu toate că e ultimul lucru pe care îl vei scrie, e prima parte a unui plan de afaceri. Această parte rezumă principalele aspecte ale celorlalte secțiuni.

Descriere - E o prezentare generală a produselor sau serviciilor, a tipurilor de consumatori, a avantajelor competitive. Pe scurt tot ce înseamnă afacerea ta, în acest caz magazinul tău online. Această secțiune răspunde la întrebarea 'Dacă aș fi într-un lift, ce aș spune despre afacerea mea ca să trezesc interesul interlocutorului?'. Fii clar, concis și convis de produsul/serviciul tău când optezi pentru ideea de creare magazin online.

Analiza pieței - Aici intră partea de cercetare și analiză a concurenței. O analiză SWOT e foarte potrivită în această secțiune. Dacă nu ai definit încă publicul țintă, acest lucru te va putea ajuta să faci acest lucru.

Planul operațional - Acesta acoperă operațiunile de zi cu zi ale afacerii tale de la locație și program până la inventar și contabilitate. Pe măsură ce treci prin această secțiune, te poți asigura că fiecare dintre procesele vitale ale afacerii tale funcționează cât mai ușor și mai eficient posibil. Acest proces de creare magazin online pare a fi ușor, dar dacă decizi să îl urci la un alt nivel ai nevoie de toate resursele de care poți dispune.

Organizare și management - Această secțiune vorbește despre principalii membri ai afacerii tale - cine este managerul, cine gestionează procesele. Mai exact sunt trecuți cei finali responsabili de fiecare sarcină. Te va ajuta să definești toate părțile implicate astfel încât toată lumea să aibă claritate când vine vorba de cine ce face.

Produse și servicii - Când ai în minte ideea de creare magazin online, ai în minte anumite produse sau servicii pe care vrei să le comercializezi. Ei bine, în secțiunea aceasta, e nevoie să descrii produsele și serviciile oferite de afacerea ta. Ar fi bine să te gândești la ele din perspectiva clientului tău. Acest lucru te va ajuta să vinzi mult mai bine produsele și serviciile. O dată ce ai claritate asupra ceea ce vrei să oferi, totul va fi mult mai simplu.

Marketing & Vânzări - Aici îți planificici modul în care ajungi la publicul țintă. În timp ce concepi această secțiune, vor apărea strategii creative de marketing și vânzări.

Previziuni financiare - Acesta este momentul serios și definitoriu. Secțiunea aceasta răspunde la întrebarea 'Ce profit voi avea în următorii 5 ani?' Aic vei avea în vedere statistici, istoric și previziunile bazate pe acestea. O dată ce ai venit cu aceste numere, motivația
de a depune tot efortul capătă o nouă dimensiune. Astfel îți vei menține scopul și claritatea asupra misiunii.

Finanțare - Aici e partea în care definești nevoile de finanțare externă și exact cum intenționezi să utilizezi aceste fonduri, precum și despre modalitățile prin care le vei plăti înapoi. În cazul în care nu ai nevoie de finanțare externă și alegi să investești banii proprii în afacere, acest lucru te poate ajuta să te concentrezi pe organizarea cheltuielilor, astfel încât acestea să fie alocate și documentate corespunzător.

Așadar, dacă te-ai hotărât să pui în practică ideea de creare magazin online, conceperea unui plan de afaceri e primul pas pe care e nevoie să îl faci. Desigur, doar dacă vrei să îți ușurezi procesul.

În orice caz, sperăm că ți-am adus claritate și următorul lucru pe care îl vei nota pe lista de activități este crearea unui plan de afaceri. 

Comments

Popular posts from this blog

3 motive de ce crearea unui magazin online personalizat este cea mai la îndemână metodă de a genera venit pasiv

5 motive pentru care un blog susține ideea crearii unui magazin online personalizat

8 Greșeli mobile de dezvoltare a site-urilor pe care fiecare dezvoltator trebuie să le evite